زنان,صنعت ساختمان,نقش زنان در صنعت ساخت
ارزیابی استقرار دفترهای مدیریت پروژه در سازمان ها، بر اساس مدل سازی اطلاعات ساختمان
جمعه 28 تیر 1398 ساعت 15:02 | نوشته ‌شده به دست امیرحسین ستوده بیدختی | ( نظرات )
مقاله ارزیابی استقرار دفترهای مدیریت پروژه در سازمان ها، بر اساس مدل سازی اطلاعات ساختمان
  مصطفی خارکن قهجاورستانی - کارشناسی ارشد رشته مدیریت پروژه و ساخت ، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان،
  جلیل عمادی - مربی ، دانشجوی دکتری مدیریت ساخت ،گروه عمران ، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان
چکیده مقاله:
روشهای نوین اجرای پروژه های ساخت در دفاتر مدیریت پروژه 3PMO ، جهت افزایش کیفیت، کاهش زمان و درنتیجه کاهش هزینه همواره مدنظر مهندسین ساخت و ذینفعان در پروژه بوده است. یکی از این روش ها و فناوری های نوین مدل سازی اطلاعات ساختمان 4BIM می باشد. هدف این تحقیق، بررسی و تحلیل روش مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM و اولویت بندی عوامل شکست در استقرار این سیستم در دفاتر مدیریت پروژه در سازمان های پروژه محور در کشور می باشد. لذا این تحقیق در راستای پاسخ به سوالات زیر انجام گردیده است: بسترهای لازم برای پیاده سازی و استقرار دفاتر مدیریت پروژه بر اساس مدل سازی مدیریت اطلاعات چیست چالش های اصلی مدل سازی اطلاعات ساختمان BIM برای استفاده در دفاتر مدیریت پروژه معماری چیست نحوه پیاده سازی سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمانBIM در دفاتر مدیریت پروژه چگونه خواهد بود بدین منظور، ضمن تعیین عوامل شکست در پیاده سازی سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان طبق نظر متخصصین و خبرگان و از طریق پرسشنامه، وزن و اهمیت این عوامل با استفاده از مدل فرایند تحلیل شبکه ای 5ANP تعیین و عوامل موردنظر اولویت بندی گردید. نتایج به دست آمده با توجه به نظرات خبرگان و طبق مقایسه دودویی معیارهای اصلی مورد مطالعه نشان داد که بیشترینعواملی که موجب عدم تحقق BIM در پروژه های عمرانی می شود به ترتیب شامل مشکلات فنی، مالی، منابع انسانی و سازمانی و محیطی می باشد. سایر نتایج نشان داد که چهار زیر معیار پراکندگی اطلاعات و نبود سیستم یکپارچه با وزن 0/9802عدم وجود زیرساخت ها با وزن 0/8612 فضای پیچیده برنامه ها با وزن 0/7086 عدم بومی سازی مدل سازی اطلاعات ساختمان با شرایط پروژه در ایران با وزن 0/6589 نبود سیستم یکپارچه با وزن 0/5531 و ضعف در مهارت های فنی کارشناسان و کارکنان در استفاده از سیستم BIM با وزن 0/4008 به ترتیب بیشترین اهمیت و درنتیجه بیشترین تاثیر را در اولویت بندی عوامل عدم تحقق BIM را داشته اند. با شناسایی علل موثر در بروز چالش های عدم تحقق BIMمیتوان تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شکست اینگونه پروژه ها و قرار دادن آنها در مسیر موفقیت را فراهم نمود.
کلیدواژه‌ها:
مدیریت پروژه، مدل سازی اطلاعات ساختمان، دفاتر مدیریت پروژه، ANP




5 ﭼﯿﺰ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ درﺑﺎره اﻗﻼم ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ ﺑﺪاﻧﯿﺪ
پنجشنبه 27 تیر 1398 ساعت 02:17 | نوشته ‌شده به دست امیرحسین ستوده بیدختی | ( نظرات )
ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ، ﯾﮏ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﮐﺎرى ﺗﮏ اﺳــﺖ ﮐﻪ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮى اﺟﺮاﯾﻰ دارد. اﻗــﻼم ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ را، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﻫﯿﺘﺸــﺎن، ﻣﻌﻤــﻮﻻً ﻧﻤﻰ ﺗﻮان از ﻗﺒﻞ ﺑﺮﻧﺎﻣــﻪ رﯾﺰى ﮐﺮد. اﯾﻦ اﻗــﻼم، ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎى ﻧﯿﺎز در ﻃﻰ ﺟﻠﺴــﺎت ﯾﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﺘﯿﺠــﻪ ﻓﺮﻋﻰ ﮐﺎر ﺑــﺮ روى ﯾﮏ ﭼﯿﺰ دﯾﮕﺮ، ﺑﻪ وﺟﻮد ﻣــﻰ آﯾﻨﺪ. در راﻫﻨﻤﺎى PMBOK ﻫﯿﭻ ﺣﻮزه داﻧﺸﻰ ﺑﺮاى ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻗﻼم ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ وﺟﻮد ﻧﺪارد، اﻣﺎ اﯾﻦ اﻗﻼم ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮاى ﻫﻤﻮار ﮐﺮدن ﻣﺴــﯿﺮ ﭘﺮوژه، ﻣﻬﻢ ﺑﺎﺷﻨﺪ. آﻧﻬﺎ ﺟﻨﺒﻪ ﻣﻬﻤﻰ از ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ زﻣﺎن ﻫﺴﺘﻨﺪ.
 ﯾــﮏ ﻗﻠﻢ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ، ﺗﺨﺼﯿﺺ داده ﻣﻰ ﺷــﻮد زﯾــﺮا در اﺑﺘﺪاى ﺑﺮوز آن، 


داﻧﺶ، ﺗﺠﺮﺑﻪ ﯾﺎ زﻣﺎن ﮐﺎﻓﻰ ﺑﺮاى ﺣﻞ و ﻓﺼﻞ آن وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺘﻪ اﺳﺖ. اﻗﻼم ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺨﺼﯿﺺ داده ﺷﻮﻧﺪ، ﺑﺮ روى آﻧﻬﺎ ﮐﺎر ﺷﻮد و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﮔﺮدﻧﺪ. )اﮔﺮ ﻧﯿﺎزى ﺑﻪ ﺗﮑﻤﯿﻞ آﻧﻬﺎ ﻧﺒﺎﺷــﺪ، ﻗﻠﻢ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ.( اﻧﺘﻘﺎل اﻃﻼﻋﺎﺗﻰ ﺧﺎص ﺑﻪ ﯾﮏ ﻓﺮد، ﺗﺮﺗﯿﺐ دادن ﯾﮏ ﺟﻠﺴــﻪ، و اراﺋﻪ ﺑﺮآوردى ﺳﺮﯾﻊ در ﻣﻮرد ﻗﻄﻌﻪ اى از ﮐﺎر، ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﯾﻰ از اﻗﻼم ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﮔﺎﻫﻰ اوﻗﺎت ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ ﺑﺮاى ﺑﺮرﺳــﻰ ﻧﺎﺣﯿﻪ اى ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ 
ﻣﺸﮑﻞ ﺑﺎﻟﻘﻮه اى در آن وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺪﯾﺪ ﻣﻰ آﯾﺪ. اﻗﻼم ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ ﺟﺰﺋﻰ را ﻣﻰ ﺗﻮان ﺑﻪ وﺳﯿﻠﻪ ﯾﮏ ﺑﺮﮔﻪ ﺛﺒﺖ اﻗﻼم ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ، ﭘﯿﮕﯿﺮى و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﺮد. اﯾﻦ اﻗﻼم ﺟﺰﺋﻰ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺑﻪ ﮐﻤﺘﺮ از  2ﺳــﺎﻋﺖ ﮐﺎر ﻧﯿﺎز دارﻧﺪ. اﮔﺮ ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﻰ، ﺟﺰﺋﻰ ﻧﺒﺎﺷﺪ )ﺑﻪ ﺑﯿﺶ از  2ﺳﺎﻋﺖ ﮐﺎر ﻧﯿﺎز داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ( ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ، ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ زﻣﺎﻧﺒﻨﺪى ﭘﺮوژه اﻓﺰوده ﺷﻮد، ﯾــﮏ ﻣﻨﺒﻊ و ﯾﮏ ﺗﺎرﯾﺦ ﭘﺎﯾﺎن ﺑــﻪ آن اﺧﺘﺼﺎص ﯾﺎﺑﺪ و ﻫﻤﭽﻮن ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ 



8 كارى كه افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام مى دهند
چهارشنبه 19 تیر 1398 ساعت 03:28 | نوشته ‌شده به دست امیرحسین ستوده بیدختی | ( نظرات )
روش هاى بسیارى براى استفاده مؤثر از ساعات اولیه صبح وجود دارد، اما بهترین ایده ها را مى توان از عادات افراد فوق العاده موفق، استنباط كرد:  نوشیدن آبلیمو: نوشیدن آبلیمو به محض بیدار شدن از خواب، سطح انرژى جسمى و ذهنى شما را افزایش مى دهد. این كار باعث مى شود كه جذب مواد مُغذى در معده شما بهبود یابد و یك انرژى طبیعى پایدار به شما مى بخشد كه تا پایان روز ادامه مى یابد. (توجه داشته باشید كه مقدار آبلیمو باید با توجه به وزن شما تعیین شود و حتماً باید با آب مخلوط گردد.)  ورزش: تحقیقات نشان داده است كه افرادى كه هفته اى دو بار به مدت 10 هفته ورزش مى كنند، از لحاظ اجتماعى، علمى و ورزشى، شایستگى هاى بیشترى دارند. تحقیقاتى دیگر نشان داده است كه افرادى كه هر روز ورزش مى كنند، داراى انرژى بیشتر و نگرشى مثبت تر هستند؛ كه هر دوى اینها براى انجام كارها، ضرورى است.  منقطع شدن: اگر پس از بیدار شدن، مستقیماً به سراغ ایمیل ها، متن ها، فیس بوك و ... بروید، احتمال آنكه تمركزتان را از دست بدهید، افزایش مى یابد و صبح شما صرف خواسته ها و نیازهاى  دیگران مى شود. بهتر است لحظات اولیه و باارزش روز خود را صرف یك چیز آرامش بخش بكنید كه شما را در طى روز، آرام و مثبت نگه دارد.  خوردن صبحانه سالم: افرادى كه صبحانه مى خورند(صرف نظر از نوع آن) كمتر احتمال دارد كه چاق بشوند، سطح قند خونشان پایدارتر است، و در طى روز كمتر احساس گرسنگى مى كنند. خوردن یك "صبحانه سالم" به شما انرژى مى دهد، حافظه كوتاه مدت شما را بهبود مى بخشد و به شما كمك مى كند كه بیشتر و به مدتى طولانى تر، تمركز خود را حفظ نمایید.
  تمرین هشیارى ذهنى: تحقیقات نشان مى دهد كه هشیارى ذهنى (حاصل از مدیتیشن) استرس را از بین مى برد، توانایى تمركز شما را بهبود مى بخشد، خلاقیت را بیشتر مى كند، و هوش هیجانى شما را افزایش مى دهد.  تعیین اهداف براى روز: هنگامى كه روز خود را با دقت هر چه بیشتر، برنامه ریزى مى كنید، شانس شما براى موفقیت و دستیابى به اهدافتان بشدت افزایش مى یابد. بعد از تمرینات هشیارى ذهنى، زمان مناسبى براى تنظیم اهداف روزانه است، زیرا افزایش آرامش و شفافیت ذهن، به شما كمك مى كند تا اهدافى مشخص و مؤثر  را تعیین نمایید.  حصول اطمینان از واقع بینانه بودن اهداف: اندكى وقت صرف كنید تا مطمئن شوید كه برنامه اى كه براى روزتان تنظیم كرده اید، قابل انجام است؛ بدین منظور به اقلام فهرست اقدامات To_Do_List) ) خود، زمان تخصیص دهید.  "نه" گفتن: "نه" كلمه اى قدرتمند است كه از صبح هاى باارزش شما محافظت مى كند. هنگامى كه باید بگویید "نه"، از گفتن عباراتى همچون "فكر نمى كنم بتوانم" یا "مطمئن نیستم" بپرهیزید.



10 درس مهم در كسب و كار كه اكثر مردم دیر آنها را مى آموزند
چهارشنبه 12 تیر 1398 ساعت 07:11 | نوشته ‌شده به دست امیرحسین ستوده بیدختی | ( نظرات )
10 درس مهم در كسب و كار كه اكثر مردم دیر آنها را مى آموزند
 در شغلى كه از آن متنفرید، نمانید.
 مراقب سلامتى خود باشید.
 خوب گوش كنید. این امر مى تواند تا حد زیادى مشكلات  را حل كند، خلاقیت بیافریند، بینش ببخشد، و به دیگران نشان دهد كه شما اهمیت مى دهید.
 طرد شدن و شكست، شما را قوى تر خواهد ساخت.

 اجازه ندهید پول یا عنوان شغلى شما، معرف شما باشد.
 اطراف خود را پر كنید از كسانى كه به شما انگیزه مى دهند و شما را وادار به رشد مى كنند.
 اوقات بیشترى را خارج از دفتر و در كنار خانواده خودصرف كنید.
 نگرانى، مشكلى را حل نمى كند.
 هرگز آموختن را متوقف نكنید و هرگز از رشد بازنایستید.
 خوشبختى در همین لحظه كنونى است.



7 زﻣﯿﻨﻪ ﮐﻠﯿﺪى ﺑﺮاى ﺗﻬﯿﻪ ﮔﺰارش وﺿﻌﯿﺖ ﭘﺮوژه
چهارشنبه 5 تیر 1398 ساعت 03:33 | نوشته ‌شده به دست امیرحسین ستوده بیدختی | ( نظرات )
ﮔــﺰارش وﺿﻌﯿــﺖ، ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﻋﻨﺼﺮ ارﺗﺒﺎﻃﻰ ﺑــﺮاى ﯾﮏ ﻣﺪﯾﺮ ﭘﺮوژه اﺳــﺖ. در وﻫﻠﻪ اول، ﻫــﺪف، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﺘﻈﺎرات ذى ﻧﻔﻌﺎن اﺳــﺖ. ﮔﺰارش وﺿﻌﯿﺖ ﭘﺮوژه، ﺧﻼﺻﻪ ﭘﯿﺸــﺮﻓﺖ ﭘﺮوژه ﺗﺎﮐﻨﻮن را ﻧﺸــﺎن ﻣﻰ دﻫﺪ و ﻓﻬﺮﺳــﺘﻰ از ﺗﻐﯿﯿﺮات، رﯾﺴــﮏ ﻫﺎ و ﻣﺴــﺎﺋﻞ ﻣﻬﻢ ﭘﺮوژه را، ﮐــﻪ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ذى ﻧﻔﻌﺎن دارد، اراﺋﻪ ﻣﻰ ﻧﻤﺎﯾﺪ. اﮔﺮ ﻗﺼﺪ دارﯾﺪ ﯾﮏ ﮔــﺰارش وﺿﻌﯿﺖ ﭘﺮوژه ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﺨــﺶ ﻫﺎى زﯾﺮ را در آن ﺑﮕﻨﺠﺎﻧﯿﺪ:
 ﺧﻼﺻﻪ اﺟﺮاﯾﻰ: ﭘﯿﺸــﺮﻓﺖ ﮐﻠﻰ و ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ دﺳﺘﺎورد ﮐﻠﯿﺪى، از آﺧﺮﯾﻦ ﺑﻪ روز رﺳــﺎﻧﻰ ﺗﺎﮐﻨﻮن، را ﺑﻪ ﻃﻮر ﺧﻼﺻﻪ ذﮐﺮ ﮐﻨﯿﺪ. ﺑﯿﺎن ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ آﯾﺎ ﭘﺮوژه در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻄﺎﺑﻖ زﻣﺎﻧﺒﻨﺪى و ﺑﻮدﺟﻪ ﭘﯿﺶ ﻣﻰ رود ﯾﺎ ﺧﯿﺮ.
 ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ زﻣﺎﻧﺒﻨﺪى: وﺿﻌﯿﺖ ﮐﻠﻰ زﻣﺎﻧﺒﻨﺪى را ﺑﺎ رﻧﮓ ﻫﺎى ﺳﺒﺰ )ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ(، زرد )در ﻣﻌﺮض ﺧﻄﺮ(، ﯾﺎ ﻗﺮﻣﺰ )ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺑﺎزﻧﮕﺮى( ﻧﺸﺎن دﻫﯿﺪ؛ و اﻗﺪاﻣﺎت اﺻﻼﺣﻰ ﻻزم را ﻣﺘﺬﮐﺮ ﺷﻮﯾﺪ.
 ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ: وﺿﻌﯿﺖ ﮐﻠﻰ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ را ﺑﺎ رﻧﮓ ﻫﺎى ﺳﺒﺰ، زرد، ﯾﺎ ﻗﺮﻣﺰ )ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻣﻮرد ﻗﺒﻞ( ﻧﺸــﺎن دﻫﯿﺪ و اﻗﺪاﻣﺎت اﺻﻼﺣﻰ ﻻزم را ﺑﯿﺎن ﮐﻨﯿﺪ.
 ﻣﺤﺪوده: وﺿﻌﯿﺖ ﮐﻠﻰ ﻣﺤﺪوده را ﺑﺎ رﻧﮓ ﻫﺎى ﺳــﺒﺰ، زرد ﯾﺎ ﻗﺮﻣﺰ ﻧﺸﺎن دﻫﯿﺪ و اﻗﺪاﻣﺎت اﺻﻼﺣﻰ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز )در ﺻﻮرت زرد ﺑﻮدن( ﯾــﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻻزم در ﻣﺤﺪوده، زﻣﺎﻧﺒﻨﺪى و/ ﯾﺎ ﺑﻮدﺟﻪ )در ﺻﻮرت ﻗﺮﻣﺰ ﺑﻮدن( را ذﮐﺮ ﮐﻨﯿﺪ.
 ﮐﯿﻔﯿﺖ: وﺿﻌﯿﺖ ﮐﻠﻰ ﮐﯿﻔﯿﺖ را ﺑﺎ رﻧﮓ ﻫﺎى ﺳﺒﺰ، زرد ﯾﺎ ﻗﺮﻣﺰ ﻧﺸﺎن دﻫﯿﺪ. اﮔﺮ وﺿﻌﯿﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ، زرد اﺳﺖ ﺑﯿﺎن ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ آﻧﺮا ﺑﻪ وﺿﻌﯿﺖ ﺳﺒﺰ ﺑﺎز ﺧﻮاﻫﯿﺪ ﮔﺮداﻧﺪ. اﮔﺮ وﺿﻌﯿﺖ ﻗﺮﻣﺰ اﺳﺖ، ﺗﻮﺿﯿــﺢ دﻫﯿﺪ ﮐﻪ ﭘﺮوژه را ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺗﻐﯿﯿــﺮ ﺧﻮاﻫﯿﺪ داد ﺗﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣــﻮرد اﻧﺘﻈﺎر، ﺣﺎﺻﻞ ﮔﺮدد. اﯾﻦ ﮐﺎر ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎى ﭘﺮوژه اﻧﺠﺎم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷــﺪ؛ اﮔﺮ ﭼﻪ ﮔﺎﻫﻰ اوﻗﺎت ﻻزم اﺳﺖ ﻣﻌﯿﺎر ﮐﯿﻔﯿﺖ، ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ واﻗﻊ ﺑﯿﻨﺎﻧﻪ ﺗﺮ ﮔﺮدد.
 رﯾﺴﮏ ﻫﺎ: رﯾﺴﮏ ﻫﺎ، ﻣﺸﮑﻼت ﺑﺎﻟﻘﻮه اى ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ در آﯾﻨﺪه ﺑﻪ وﺟﻮد آﯾﻨﺪ. ﭘﺮوزه ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ داراى رﯾﺴﮏ ﻫﺎى ﺛﺒﺖ ﺷﺪه و ﺑﻪ روز رﺳﺎﻧﻰ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ. ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ رﯾﺴﮏ ﻫﺎى ﻣﻬﻢ و ﺑﺤﺮاﻧﻰ را ﮐﺸﻒ و اﺳﺘﺨﺮاج ﮐﻨﯿﺪ و ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻧﺤﻮه ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﻰ ﺑﻪ آﻧﻬﺎ، در ﻣﻌﺮض دﯾﺪ ذى ﻧﻔﻌﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻗﺮار دﻫﯿﺪ.
 ﻣﺴـﺎﺋﻞ: ﻣﺴﺎﺋﻞ، ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از ﻣﺸﮑﻼت ﺑﺰرگ و ﻓﻌﻠﻰ ﮐﻪ ﭘﺮوژه را ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻗﺮار داده اﻧﺪ. ﻣﺴﺎﺋﻞ، آﻧﻘﺪر ﺑﺰرگ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻤﺎﻣــﻰ آﻧﻬﺎ، ﺑﺮاى ﺑﺮرﺳــﻰ ذى ﻧﻔﻌﺎن، ﻓﻬﺮﺳــﺖ و در ﮔﺰارش آورده ﺷــﻮﻧﺪ. ﺗﻮﺿﯿﺢ دﻫﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﺮاى رﺳﯿﺪﮔﻰ و ﺑﺮﻃﺮف ﮐﺮدن هریک از مسائل چه برنامه ای دارید.



 
صفحات
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو